خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/23 - 17:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
طباطبائی نژاد:

گردشگری مذهبی به توسعه گردشگری کشور کمک می‌کند

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ظرفیت گردشگری مذهبی از دیرباز در ایران بوده که با برنامه‌ریزی درست باعث می‌شود که این ظرفیت از نظر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی  تقویت شده و توسعه یابد.

سیدصادق طباطبایی‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در کشور در ماه مبارک رمضان ویژه کشورهای مسلمان فراهم شده است گفت: با توجه به اینکه ایران یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در منطقه خاورمیانه است و وجود بارگاه امام رضا(ع)، حضرت معصومه و شاهچراغ و دیگر مراقد متبرک اهل بیت پیامبر (ص) و همچنین قبور پیغمبران عظیم‌الشان و  مزارهای مختلفی که در ایران وجود دارد، یک نوع گردشگری مذهبی را ایجاد کرده است.



یکی از ارکان مهم مجموعه گردشگری ایران گردشگری مذهبی است که می‌تواند به توسعه گردشگری در ایران کمک کند



ظرفیت گردشگری از دیرباز در ایران وجود داشته است



 نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این ظرفیت گردشگری از دیرباز نیز بوده و همین رفت و آمدهای کشورهای مختلف به مقصد گردشگری مذهبی، ظرفیت خوبی برای ایران از قبل از انقلاب تاکنون را ایجاد کرده است.



عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: طبیعتا برنامه‌ریزی درست باعث می‌شود که این ظرفیت از نظر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تقویت شده و توسعه یابد و فکر می‌کنم چنانچه مجموعه گردشگری ایران را یک بسته کاملی در نظر بگیریم، یکی از ارکان مهم آن گردشگری مذهبی است که می‌تواند به توسعه گردشگری در ایران کمک کند.



ظرفیت‌های لازم برای توسعه گردشگری وجود دارد



عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس اظهار داشت: ظرفیت‌های لازم برای توسعه گردشگری به خصوص گردشگری مذهبی در کشور وجود دارد و تنها به برنامه‌ریزی درست نیاز دارد و امیدوارم که معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در کشور به نحو احسن به انجام برسد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 280230
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار